NOWY

Regulamin korzystania z usługi Traficar

    Uwagi wstępne

  1. Traficar umożliwia zarejestrowanemu użytkownikowi wypożyczenie pojazdu za pośrednictwem aplikacji mobilnej na urządzeniu mobilnym użytkownika.
  2. Usługa Traficar świadczona jest przez firmę TRAFICAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Rzemieślnicza 26, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000592539, NIP 6751529371 numer telefonu: + 48 123 000 330, adres e-mail: traficar@traficar.pl (Traficar).
  3. Lista miejscowości objętych usługą Traficar dostępna jest na stronie internetowej www.traficar.pl oraz w aplikacji mobilnej Traficar.
  4. Aplikacja Mobilna

  5. Rejestracja konta użytkownika a następnie dokonywanie rezerwacji i wynajem pojazdu oraz korzystanie z pojazdu możliwe jest za pośrednictwem urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją mobilną usług Traficar (Aplikacja Mobilna).
  6. Aplikacja Mobilna przeznaczona jest na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Aplikacja może zostać pobrana ze strony www.traficar.pl. Informacja o urządzeniach współpracujących z aplikacją mobilną Traficar oraz akceptowalnej wersji systemu operacyjnego dostępna jest na stronie www.traficar.pl oraz na stronach na których udostępniono Aplikację Mobilną.
  7. Dla prawidłowego korzystania z Aplikacji Mobilnej wymagane jest połączenie urządzenia mobilnego z internetem (uruchomiona funkcja pakietowego przesyłania danych). Część funkcji Aplikacji Mobilnej wymaga uruchomienia usług lokalizacji.
  8. Dostęp do usługi Traficar

  9. Możliwość zarejestrowania konta użytkownika posiadają osoby które spełniają następujące warunki:
    1. wiek co najmniej 18 lat,
    2. dysponowanie kartą płatniczą z logo Visa lub Mastercard akceptowaną przez operatora płatności bezgotówkowych.
  10. W celu korzystania z usługi Traficar konieczne jest:
    1. dokonanie rejestracji konta w programie Traficar,
    2. podanie danych osobowych wskazanych w pkt. 10,
    3. podanie danych karty płatniczej jaka będzie wykorzystywana do płatności za usługi wynajmu pojazdów oraz akceptacja regulaminu płatności bezgotówkowych. Karta płatnicza powinna być wystawiona na dane osobowe (imię i nazwisko) osoby, która zakłada konto w usłudze. Okres ważności karty płatniczej nie może być krótszy niż 31 dni od daty rejestracji konta.
  11. Rejestracja konta dokonywana jest na stronie internetowej www.traficar.pl lub za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej. Rejestracja konta wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Do dalszego korzystania z Aplikacji Mobilnej zawsze wymagane jest zalogowanie się do konta poprzez wprowadzenie loginu (adres poczty elektronicznej użytkownika) oraz hasła wybranego przez użytkownika w trakcie rejestracji konta.
  12. W trakcie rejestracji konta użytkownik zobowiązany jest podać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, termin ważności oraz numer dowodu osobistego, termin ważności oraz numer prawa jazdy, numer telefonu komórkowego oraz adres poczty elektronicznej. Ponadto warunkiem skutecznej rejestracji konta użytkownika jest:
    1. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w dokumencie osobistym oraz w dokumencie prawa jazdy,
    2. zaakceptowanie regulaminu dokonywania płatności kartą płatniczą,
    3. wykonanie i przesłanie w formie elektronicznej zdjęcia prawa jazdy,
    4. wyrażenie zgody na weryfikacje danych w Krajowym Rejestrze Długów.
  13. Podane przez użytkownika dane osobowe podlegają weryfikacji w oparciu o udostępnione przez użytkownika zdjęcie prawa jazdy. Zdjęcie prawa jazdy użytkownika jest usuwane natychmiast po zweryfikowaniu prawidłowości wprowadzonych przez użytkownika danych.
  14. W przypadku wprowadzenia technicznej możliwości weryfikacji danych wskazanych w dokumentach za pośrednictwem skanera OCR Aplikacji Mobilnej przesłanie zdjęcia prawa jazdy będzie zbędne. W trakcie weryfikacji dokumentów za pośrednictwem skanera OCR nie jest wykonywany zapis dokumentów użytkownika, Aplikacja Mobilna odczytuje z dokumentów jedynie te dane osobowe użytkownika które zostały przez użytkownika wskazane w procesie rejestracji konta.
  15. W przypadku stwierdzenia niezgodności danych wskazanych przez użytkownika z treścią dokumentu udostępnionego przez użytkownika lub z danymi odczytanymi przez Aplikację Mobilną użytkownik zostanie poproszony o poprawienie podanych danych (i ponowną weryfikację danych za pośrednictwem skanera OCR – w przypadku weryfikacji dokumentów za pośrednictwem skanera OCR).
  16. Użytkownik może dokonać rejestracji również w punkcie obsługi klienta Traficar. Jeżeli użytkownik nie dysponuje dowodem osobistym lub prawem jazdy wydanym na podstawie przepisów prawa polskiego rejestracja użytkownika możliwa jest wyłącznie w punkcie obsługi klienta Traficar. W przypadku braku dowodu osobistego konieczne jest przedstawienie paszportu.
  17. Dane karty płatniczej są przechowywane wyłącznie przez operatora płatności mobilnych. Traficar nie przechowuje danych kart płatniczych użytkowników. Korzystanie z usługi Traficar wymaga akceptacji regulaminu operatora płatności mobilnych. Odmowa akceptacji regulaminu lub jego aktualizacji uniemożliwi operatorowi płatności bezgotówkowych rozliczenie opłat za korzystanie z pojazdu a tym samym nie będzie możliwe korzystanie z usługi Traficar.
  18. Użytkownik zostanie poinformowany o pozytywnie zakończonej weryfikacji danych osobowych oraz weryfikacji karty płatniczej w treści wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej użytkownika podany w toku rejestracji konta użytkownika. Pozytywnie zakończona weryfikacja upoważnia Użytkownika do korzystania z Traficar.
  19. W toku dalszego korzystania z Traficar firma Traficar nie prosi użytkownika o podanie jakichkolwiek danych osobowych lub udostępnienie dokumentów tożsamości. Korzystanie z usługi Traficar następuje wyłącznie poprzez poprawne zalogowanie się do Aplikacji Mobilnej.
  20. Użytkownik jest zobowiązany nie udostępniać danych logowania osobom trzecim i może zostać obciążony kosztami korzystania z usługi Traficar przez osoby którym udostępnił dane logowania.
  21. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Traficar o każdym przypadku pozyskania danych logowania przez osobę trzecią. Traficar blokuje konto użytkownika niezwłocznie po otrzymaniu od użytkownika powyższej informacji.
  22. Rezerwacja pojazdu

  23. Rezerwacja pojazdu dokonywana jest za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej.
  24. Dostępne pojazdy są uwidocznione na mapie w Aplikacji Mobilnej. W przypadku uruchomienia w urządzeniu usługi lokalizacji użytkownik może wybrać pojazd znajdujący się najbliżej aktualnej lokalizacji użytkownika oraz uzyskać przybliżoną informację o dystansie dzielącym użytkownika od wybranego pojazdu.
  25. Rezerwacja pojazdu możliwa jest również poprzez zeskanowanie kodu QR umieszczonego za przednią lub boczną szybą pojazdu. O ile pojazd nie jest objęty rezerwacją dokonaną przez innego użytkownika nastąpi otwarcie pojazdu.
  26. Prawidłowe dokonanie rezerwacji pojazdu zostanie potwierdzone komunikatem „Rezerwacja Pomyślna” w Aplikacji Mobilnej wraz ze wskazaniem numeru pojazdu. Rezerwacja dokonywana jest na okres 15 minut, możliwe jest jednorazowe przedłużenie rezerwacji o dalsze 5 minut. Jeżeli w powyższym czasie zarezerwowany pojazd nie zostanie otwarty przez użytkownika rezerwacja jest anulowana. Rezerwacja może zostać anulowana przez użytkownika w czasie trwania rezerwacji.
  27. Pojazdy identyfikowane są poprzez numer rejestracyjny oraz numer boczny pojazdu.
  28. Otwarcie pojazdu

  29. Pierwsze otwarcie pojazdu możliwe jest wyłącznie za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej. Otwarcie pojazdu następuje poprzez zeskanowanie kodu QR umieszczonego za przednią lub boczną szybą pojazdu.
  30. Otwarcie pojazdu jest równoznaczne z zawarciem umowy najmu pojazdu przez użytkownika z Traficar.
  31. Okres wynajmu pojazdu w Traficar jest nieograniczony. Użytkownik jest uprawniony do zakończenia najmu w każdym czasie poprzez skorzystanie z opcji „Zamknij” w Aplikacji Mobilnej.
  32. Po otwarciu pojazdu użytkownik proszony jest o ocenę stanu pojazdu i weryfikację czy w pojeździe znajduje się:
    1. gaśnica, trójkąt ostrzegawczy (w bagażniku pojazdu),
    2. dowód rejestracyjny i kluczyk (w schowku pasażera).
  33. Korzystanie z pojazdu jest możliwe dopiero po dokonaniu oceny stanu pojazdu i weryfikacji jego wyposażenia. W przypadku stwierdzenia braku któregokolwiek z wymienionych w pkt 28 elementów wyposażenia pojazdu lub negatywnej oceny stanu pojazdu użytkownik proszony jest o kontakt z Infolinią Techniczną Traficar. Brak któregokolwiek ze wskazanych wyżej elementów wyposażenia pojazdu uniemożliwia wynajem danego pojazdu. W takim wypadku użytkownik nie zostanie obciążony opłatami za korzystanie z pojazdu. W przypadku negatywnej oceny stanu pojazdu użytkownik uprawniony jest do kontynuowania najmu lub do odstąpienia od umowy najmu.
  34. Za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej możliwe jest pierwsze otwarcie oraz zamknięcie pojazdu po zakończeniu najmu. Zamykanie i otwieranie pojazdu w toku korzystania z pojazdu następuje poprzez wykorzystanie kluczyka umieszczonego w schowku po stronie pasażera.
  35. Korzystanie z pojazdu

  36. Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać instrukcji obsługi pojazdu umieszczonej w schowku pasażera przez cały okres korzystania z pojazdu. Niedozwolone są w szczególności następujące czynności:
    1. palenie tytoniu w pojeździe,
    2. holowanie pojazdem innych pojazdów,
    3. dokonywanie jakichkolwiek przeróbek lub napraw pojazdu,
    4. wyjazd pojazdem poza granice Rzeczpospolitej Polskiej,
    5. umieszczanie reklam lub innych oznaczeń na pojeździe,
    6. usuwanie lub zamiana jakichkolwiek elementów składowych lub wyposażenia pojazdu,
    7. przewożenie zwierząt w sposób mogący prowadzić do zabrudzenia wnętrza pojazdu.
  37. W ramach Traficar pojazdem kierować może tylko ten użytkownik który dokonał rezerwacji pojazdu. Niedopuszczalnym jest udostępnianie pojazdu innym osobom, w tym innym użytkownikom Traficar.
  38. Za przestrzeganie przepisów ruchu drogowego oraz przepisów administracyjnych odpowiedzialność ponosi wyłącznie użytkownik. Traficar jest zobowiązany do przekazywania danych użytkownika organom prowadzącym postępowanie w zakresie popełnienia czynu niedozwolonego oraz organom administracyjnym nakładającym opłaty związane z parkowaniem pojazdów.
  39. Pojazdy są na bieżąco tankowane przez pracowników Traficar. Koszty paliwa są uwzględnione w opłacie za korzystanie z pojazdu. W razie konieczności (potwierdzonej przez pracownika Infolinii Technicznej Traficar) użytkownik ma możliwość uzupełnienia paliwa w pojeździe we własnym zakresie. Koszty uzupełnienia paliwa są zwracane przez Traficar po ustaleniu, iż w pojeździe wzrósł poziom paliwa oraz po dostarczeniu przez użytkownika paragonu fiskalnego dokumentującego koszt uzupełnienia paliwa pojazdu (możliwe jest przesłanie przez użytkownika zdjęcia paragonu). Weryfikacja i zwrot kosztów uzupełnienia paliwa następuje w terminie 7 dni roboczych od przekazania paragonu fiskalnego dokumentującej koszty paliwa. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za tankowanie właściwego rodzaju paliwa.
  40. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Traficar o zidentyfikowanych usterkach pojazdu takich jak: niedobór oleju silnikowego czy też innych płynów eksploatacyjnych, niedziałające elementy oświetlenia oraz inne stwierdzone usterki pojazdu. W powyższym przypadku Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z pojazdu o ile pracownik Infolinii Technicznej Traficar nie wyrazi zgody na dalsze korzystanie z pojazdu.
  41. Pojazd może być parkowany w każdym miejscu o ile jest to zgodne z przepisami w zakresie dozwolonego parkowania pojazdów. Pojazd może być również zaparkowany w tych miejscowościach gdzie usługa Traficar nie jest dostępna.
  42. Traficar zapewnia użytkownikom możliwość nieodpłatnego korzystania z miejsc parkingowych w obrębie strefy płatnego parkowania w wybranych miejscowościach. Lista miejscowości, w których możliwe jest nieodpłatne parkowanie w strefie płatnego parkowania dostępna jest na stronie www.traficar.pl oraz w Aplikacji Mobilnej. Powyższe nie dotyczy tych lokalizacji gdzie możliwość wjazdu lub parkowania pojazdu jest uzależniona od spełnienia dodatkowych wymagań (np. strefa płatnego parkowania dostępna wyłącznie dla mieszkańców) oraz parkingów prywatnych (np. w centrach handlowych, na prywatnych posesjach, itp.).
  43. Koszty parkowania pojazdu na parkingach płatnych poza miejscami parkowania w ramach miejskiej strefy płatnego parkowania, obciążają wyłącznie użytkownika.
  44. W przypadku gdy użytkownik zamierza zamknąć pojazd nie kończąc jednak okresu najmu zamknięcie pojazdu następuje z wykorzystaniem kluczyka do pojazdu. Wybranie opcji „Zamknij” w Aplikacji Mobilnej jest natomiast równoznaczne z zakończeniem najmu.
  45. W pojazdach udostępnianych w ramach Traficar zamontowane są urządzenia pozwalające na lokalizację pojazdu, odczyt poziomu paliwa oraz monitorowanie prędkości pojazdu i parametrów pracy podzespołów pojazdu.
  46. Traficar zastrzega sobie możliwość zablokowania konta użytkownika na okres do 30 dni w przypadku stwierdzenia powtarzających się przypadków korzystania z pojazdu w sposób niezgodny z regulaminem, instrukcją obsługi lub przepisami ruchu drogowego.
  47. Zakończenie najmu

  48. Zakończenie najmu pojazdu następuje poprzez skorzystanie z opcji zakończenia najmu w Aplikacji Mobilnej. Urządzenie mobilne użytkownika musi mieć połączenie z internetem (usługa przesyłania danych pakietowych).
  49. Zakończenie najmu bez naliczenia kosztów transportu pojazdu jest możliwe tylko wówczas gdy:
    1. pojazd zaparkowany został w tej samej miejscowości w której nastąpiło rozpoczęcie korzystania z pojazdu, a przy tym w obszarze dostępności usługi Traficar (obszar dostępności usługi Traficar wskazany jest w Aplikacji Mobilnej),
    2. pojazd zaparkowany został w obszarze zasięgu usługi przesyłania danych pakietowych oraz w zasięgu odbiorników sygnału GPS.,
    3. pojazd nie został zaparkowany w miejscu w którym parkowanie jest niedozwolone lub też w miejscu gdzie możliwość wjazdu lub parkowania pojazdu jest uzależniona od spełnienia dodatkowych wymagań (np. strefa płatnego parkowania dostępna wyłącznie dla mieszkańców) lub na obszarze parkingów prywatnych.
  50. W przypadku zakończenia najmu poza obszarem wskazanym w pkt 43 użytkownik zostanie obciążony kosztami parkowania pojazdu oraz innymi kosztami związanymi z koniecznością przeparkowania pojazdu.
  51. W celu zakończenia najmu konieczne jest:
    1. umieszczenie kluczyka do pojazdu w schowku pasażera w specjalnie do tego przeznaczonym i oznaczonym miejscu,
    2. uruchomienie polecenia „Zamknij” w Aplikacji Mobilnej po opuszczeniu pojazdu.
  52. W przypadku braku umieszczenia kluczyka w schowku pojazdu zakończenie korzystania z pojazdu nie będzie możliwe i opłata za czas korzystania z pojazdu będzie w dalszym ciągu naliczana.
  53. Opłaty za korzystanie z pojazdu

  54. Z tytułu użytkowania pojazdu w ramach Traficar naliczana jest opłata stanowiąca sumę:
    1. opłaty za korzystanie z pojazdu w trakcie ruchu pojazdu,
    2. opłaty za korzystanie z pojazdu w trakcie postoju pojazdu,
    3. opłaty za pokonany pojazdem dystans.
  55. Opłata za korzystanie z pojazdu w trakcie postoju pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą minutę korzystania z pojazdu, od momentu pierwszego otwarcia pojazdu do momentu zakończenia najmu, poza okresem czasu kiedy pojazd jest w ruchu. Naliczanie opłaty rozpoczyna się od kolejnej pełnej minuty po wyłączeniu zapłonu pojazdu.
  56. Opłata za korzystanie z pojazdu w trakcie ruchu naliczana jest za każdą rozpoczętą minutę w trakcie której uruchomiony był zapłon pojazdu.
  57. Opłata za pokonany pojazdem dystans jest naliczana za każdy rozpoczęty kilometr przejazdu. Przejechany dystans jest odczytywany z danych transmitowanych z szyny CAN w pojeździe.
  58. Stawki wskazanych wyżej opłat wskazane są w Cenniku. Użytkownik związany jest Cennikiem obowiązującym w chwili dokonywania rezerwacji pojazdu. W przypadku zmiany Cennika korzystanie z Traficar jest możliwe dopiero po akceptacji zmian Cennika. Użytkownik niezgadzający się na zmianę Cennika jest uprawniony do usunięcia konta użytkownika.
  59. Po zakończeniu najmu użytkownik otrzymuje informację o naliczonych opłatach za użytkowanie pojazdu oraz fakturę elektroniczną dokumentującą naliczone opłaty.
  60. Płatność zostanie zrealizowana automatycznie za pośrednictwem operatora płatności bezgotówkowych współpracującego z Traficar. W przypadku braku możliwości realizacji płatności bezgotówkowej użytkownik zostanie poproszony o dokonanie płatności wybranym przez siebie sposobem.
  61. W przypadku istnienia zaległości w opłatach możliwość dokonywania rezerwacji pojazdów w ramach Traficar będzie wstrzymana do czasu uregulowania zaległości.
  62. Uszkodzenia pojazdu

  63. Z zastrzeżeniem wypadków wskazanych w pkt 58 - 59 użytkownik ponosi odpowiedzialność za wyposażenie pojazdu oraz jego stan techniczny jak i za ewentualne uszkodzenia pojazdu zaistniałe z winy użytkownika.
  64. Wszelkie zaistniałe uszkodzenia pojazdu użytkownik zobowiązany jest zgłosić na Infolinię Techniczną Traficar.
  65. Orientacyjne koszty uzupełnienia wyposażenia pojazdu oraz usunięcia zaistniałych uszkodzeń pojazdu wskazane są w Cenniku.
  66. Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności za kradzież pojazdu jak i za uszkodzenie lub zniszczenie pojazdu na skutek wypadku lub kolizji. Brak odpowiedzialności użytkownika nie obejmuje przypadków:
    1. umyślnego uszkodzenia pojazdu,
    2. uszkodzenia pojazdu podczas prowadzenia w stanie po spożyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwym, po użyciu narkotyków lub środków psychotropowych lub bez ważnego i honorowanego w Polsce prawa jazdy,
    3. uszkodzenia pojazdu w razie przekroczenia dopuszczalnej prędkości o co najmniej 30 km/godz lub też w razie dopuszczenia się innego rażącego naruszenia przepisów ruchu drogowego,
    4. zdarzeń w trakcie których kierowca zbiegł z miejsca wypadku,
    5. szkody powstałej gdy osobą kierującą nie był użytkownik który dokonał rezerwacji pojazdu,
  67. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia pojazdu powstałe w wyniku użytkowania go niezgodnie z przeznaczeniem, albo używania go mimo wyświetlania się kontrolki uszkodzenia silnika (check engine)
  68. Infolinia techniczna

  69. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do stanu technicznego oraz zasad korzystania z pojazdu jak i Aplikacji Mobilnej użytkownik może kontaktować się z Infolinią Techniczną Traficar dzwoniąc pod numer telefonu (+48) 123 000 330.
  70. Niezwłoczny kontakt z Infolinią Techniczną Traficar jest konieczny w przypadku:
    1. awarii pojazdu,
    2. utraty kluczyków do pojazdu,
    3. kradzieży pojazdu,
    4. zaobserwowania uszkodzenia pojazdu,
    5. kolizji lub wypadku z udziałem pojazdu,
    6. braku wyposażenia,
    7. braku lub utraty dowodu rejestracyjnego.
  71. W przypadku gdy pojazd ulegnie wypadkowi lub kolizji drogowej użytkownik jest zobowiązany stosować się do zaleceń pracownika Infolinii Technicznej Traficar.
  72. W przypadku utraty kluczyka do pojazdu, w tym w szczególności na skutek kradzieży bądź zagubienia, użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zadbać o właściwe zabezpieczenie pojazdu przed kradzieżą a następnie skontaktować się z pracownikiem Infolinii Technicznej Traficar i postępować zgodnie z jego zaleceniami.
  73. W przypadku zaistnienia awarii w trakcie korzystania z pojazdu użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć pojazd przed dalszym uszkodzeniem oraz zadbać o bezpieczeństwo ruchu. Dalsze korzystanie z pojazdu uzależnione jest od oceny stanu technicznego pojazdu przez pracownika Infolinii Technicznej Traficar – w przypadku awarii niezagrażających bezpieczeństwu ruchu pracownik Infolinii Technicznej Traficar może wyrazić zgodę na dalsze korzystanie z pojazdu.
  74. Informacje końcowe

  75. W związku z treścią art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy najmu na podstawie art. 27 ww. ustawy.
  76. Wszelkie reklamacje mogą być kierowane pisemnie na adres siedziby Traficar lub drogą elektroniczną na adres poczty reklamacja@traficar.pl. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
  77. Cennik

    Cennik opłat dodatkowych:
    ZDARZENIE OPŁATA
    A. Brak dowodu rejestracyjnego, tablicy rejestracyjnej lub naklejki rejestracyjnej na szybie 320 PLN
    B. Utrata kluczyka do pojazdu 300 PLN
    C. Brak części wyposażenia samochodu niewymienionych w Cenniku opłata wg. cennika producenta + 35%
    D. Palenie tytoniu w samochodzie 250 PLN
    E. Holowanie innych pojazdów najętym samochodem 250 PLN
    F. Udostępnienie samochodu osobie nieuprawnionej do kierowania pojazdem 250 PLN
    G. Koszt naprawy blach.-lak, mechanicznych (w tym koszty prania tapicerki) oraz części zamiennych i wyposażenia, w przypadku gdy naprawa objęta jest odpowiedzialnością klienta koszt usługi lub części + 35%
    H. Koszt transportu pojazdu do granic administracyjnych miasta, z którego pojazd pochodzi, w razie zakończenia wynajmu poza wyznaczoną strefą 2 zł za kilometr + 100 zł za dobę
    I. Sprzątanie samochodu w związku z niedozwolonym przewozem zwierząt we wnętrzu samochodu 80 PLN
    J. Nieprawidłowe zaparkowanie pojazdu przez użytkownika 50 PLN
    Opłata wskazana w Cenniku pełni funkcję informacyjną i stanowi orientacyjną wysokość szkody będącej skutkiem zdarzenia wskazanego w Cenniku.

    Regulamin płatności bezgotówkowych.
    1. Niniejszy regulamin precyzuje zasady dokonywania bezgotówkowej zapłaty za usługi świadczone w ramach Traficar. Usługa Traficar świadczone są przez firme TRAFICAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Rzemieślnicza 26, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000592539, NIP 6751529371. Dokonywanie płatności za usługi świadczone w ramach Traficar jest możliwe wyłącznie poprzez korzystanie z płatności bezgotówkowych.
    2. Przed przystąpieniem do korzystania z usług Traficar konieczne jest wskazanie danych karty płatniczej oraz przeprowadzenie weryfikacji danych karty płatniczej.
    3. Nie jest dopuszczalne wskazanie danych karty płatniczej nienależącej do użytkownika dokonującego rejestracji konta użytkownika w ramach Traficar.
    4. Traficar zastrzega sobie możliwości weryfikacji danych karty płatniczej. Weryfikacja następuje poprzez obciążenie rachunku użytkownika kwotą 1 zł. Pobrana kwota jest zwracana na rachunek użytkownika w terminie 7 dni.
    5. Trafiar nie przechowuje danych karty płatniczej. Dane karty płatniczej przechowywane są wyłącznie przez agenta rozliczeniowego.
    6. Płatność za usługi najmu dokonywana jest po wykonaniu usługi a więc po zakończeniu wynajmu pojazdu w ramach Traficar. Wysokość pobieranej kwoty jest ustalana na podstawie Regulaminu Usługi Traficar. Pobrana kwota odpowiada wysokość ceny usługi wynajmu wskazanej w treści faktury VAT przesłanej użytkownikowi po zakończeniu najmu.
    7. Użytkownik jest uprawniony do usunięcia danych karty płatniczej w każdym czasie. W czasie gdy nie jest zarejestrowana żadna należąca do użytkownika karta płatnicza korzystanie z usługi Traficar jest niemożliwe.
Regulamin obowiązujący dla użytkowników zarejestrowanych przed 01.06.2017